Retur och återbetalning
Är du inte nöjd med din beställning?
Vi vill gärna höra vad vi kan göra för att göra dig nöjd.
Du kan returnera din oanvända beställning inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning eller skicka en bild som visar att produkten är defekt. Vi bekräftar bilden och i de flesta fall kan vi lösa problemet med en retur. Vi ser till att du får dina pengar inom 5 arbetsdagar efter att vi har mottagit din beställning eller efter att vi har fått en bild som bekräftats av vår kundtjänst.
Observera: Produkter som köpts med rabatt eller som en del av en rabatt kan inte returneras.
Returnering per post
Vi kommer att instruera dig via e-post hur du ska skicka ditt objekt för retur.
Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara och för att få en ny utskickad. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.
Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.
Om du returnerar en vara över 500 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.
1. Vänligen kontakta oss
Liveinnaturesweden@gmail.com Ange orsaken till återvändandet
2. Förbered din returfrakt
Packa dina produkter väl i originalförpackningen om det är möjligt, och lägg till en lapp med ditt ordernummer. Som avsändare är du ansvarig för returförsändelsen, så be alltid PostNord om ett spårningsnummer när du returnerar ditt paket. Så snart du har skickat paketet ska du kontakta oss på Liveinnaturesweden@gmail.com och meddela om du vill ha pengarna tillbaka eller byta storlek/färg.
Observera: Vårt huvudkontor ligger i Sverige, och vanligtvis ska returer skickas dit men vi har samarbetspartners i China & Hong Kong och i vissa perioder så tar vi hjälp av dem för returer. Kontakta oss på vår mejl för att se få information vart din retur ska skickas så inget blir fel.
3. Skicka
För att göra detta kan du gå till ett postcenter nära dig (eller postkontor eller paketbutik) och skicka ditt paket.
När paketet anländer till oss byts storleken/färgen ut så snart som möjligt eller så ordnar vi en återbetalning.